God's Balls (Deluxe Edition - Remastered) TAD
Album info
Album-Release:
1989
HRA-Release:
01.11.2016
Album including Album cover
I`m sorry!
Dear HIGHRESAUDIO Visitor,
due to territorial constraints and also different releases dates in each country you currently can`t purchase this album. We are updating our release dates twice a week. So, please feel free to check from time-to-time, if the album is available for your country.
We suggest, that you bookmark the album and use our Short List function.
Thank you for your understanding and patience.
Yours sincerely, HIGHRESAUDIO
- 1 Behemoth 04:09
- 2 Pork Chop 04:21
- 3 Helot 02:56
- 4 Tuna Car 02:36
- 5 Sex God Missy (Lumberjack Mix) 04:26
- 6 Cyanide Bath 03:35
- 7 Boiler Room 04:49
- 8 Satan's Chainsaw 03:09
- 9 Hollow Man 04:04
- 10 Nipple Belt 03:14
- 11 Ritual Device 02:52
- 12 Daisy 02:58
- 13 Tuna Car 02:32
Info for God's Balls (Deluxe Edition - Remastered)
TAD waren ein Schwergewicht in der späten 80er und frühen 90er Szene in Seattle.
Ihr schweres, waberndes Rock/Metal/Punk-Gewitter spielte eine essentielle Rolle in den frühen Jahren von Sub Pop und zusammen mit Weggefährten wie MUDHONEY, NIRVANA und SOUNDGARDEN definierten sie den Sound, der in den 90ern die Rock-Welt wiederbelebte.
TAD wurde vom optisch bedrohlichen, aber unglaublich herzlichen Sänger und Gitarristen TAD Doyle zusammen mit dem Bassisten Kurt Danielson (ex-BUNDLE OF HISS), dem Drummer Steve Wied und dem Gitarristen Gary Thorstensen gegründet.
Mit einem Image, das die Band manchmal wie gestörte Holzfäller erscheinen ließ und Einflüssen von HEAD OF DAVID und KILLDOZER, brachten TAD einen ganz eigenen, rauen Nordwest-Sound in den 80er-Jahre Rock.
Die Band veröffentlichte zwischen 1988 und 1991 zwei Alben und einige EPs auf Sup Pop, welche nun alle liebevoll von Jack Endino (SOUNDGARDEN, NIRVANA, MUDHONEY, SCREAMING TREES) remastert und durch Bonus Tracks und ausführliche Liner Notes ergänzt worden sind.
„God's Balls', TADs raues, Noise-lastiges Debütalbum wurde 1988 mit Jack Endino in den Reciprocal Studios in Seattle aufgenommen und im darauffolgenden Frühjahr veröffentlicht.
Zusätzlich zu ihrem üblichen Arsenal von Gitarren, Bass und Drums, verwendete die Band eine Vielzahl ungewöhnlicher Instrumente - den leeren Benzintank eines Autos, eine Metallsäge, eine große Messingröhre eines Mikrowellentransmitters, CB-Radiomikrofone, einen Cellobogen, der auf Becken eine Art Gitarrenfeedback hervorrief - welche EINSTÜRZENDE NEUBAUTEN-ähnliche Effekte im Sound der Band kreierten.
Nach dem Release von ,God's Balls' flogen TAD mit NIRVANA für ihre erste Tour nach Europa.
Die nun legendäre, einen Monat lange Tour führte die Bands nach England, Irland, Schottland, Frankreich, Belgien, die Schweiz, Deutschland, Österreich, die Tschechoslowakei, Ungarn, Italien, Dänemark und Schweden.
Tad Doyle, vocals, guitar (1988–99)
Gary Thorstensen, guitar (1988–94)
Kurt Danielson, bass (1988–99)
Steve Wied, drums (1988–91)
Rey Washam, drums (1991)
Josh Sinder, drums (1992–96)
Mike Mongrain, drums (1996–99)
Digitally remastered
TAD
was a mighty force in the late-‘80s/early-‘90s Seattle scene. Their heavy, churning rock/metal/punk buzz was a crucial part of Sub Pop’s early years, and, along with peers like Mudhoney, Nirvana, and Soundgarden, they defined the sound that reinvigorated the rock world in the early ‘90s. TAD was led by the physically imposing yet incredibly sweet singer/guitarist TAD Doyle, with bassist Kurt Danielson (ex-Bundle of Hiss), drummer Steve Wied, and guitarist Gary Thorstensen. With an image that sometimes cast the band as deranged lumberjacks, and influence from Head of David and Killdozer, TAD put a uniquely rain-and-fog-coated Northwest spin on ‘80s underground rock. The band released two albums and a few EPs on Sub Pop between 1988 and 1991, all of which are now lovingly remastered by the band’s friend and engineer Jack Endino (Soundgarden, Nirvana, Mudhoney, Screaming Trees) and repackaged with bonus tracks and expansive liner notes.
In 1991, after tens of thousands of miles on the road in support of God’s Balls, and a run of powerful EPs/singles, TAD released their second full-length album, 8-Way Santa. Recorded at Smart Studios in Madison, Wisconsin with Butch Vig, whose work with Killdozer the band admired, 8-Way Santa finds TAD pushing their sound in new directions. Not a band to rest on its laurels, TAD began to add melodic touches to their sound, as evidenced by the lead single, “Jinx.” Many touring dates and shows followed the record, and a pair of copyright-infringement brouhahas occurred over the original album cover – which was quickly pulled from stores when the couple portrayed in the cover photo objected – and the corporate-beverage-offending art for a 1990 EP. 8-Way Santa was the last record with the original TAD lineup, and their last album for Sub Pop before jumping to a major label.
This album contains no booklet.